salji

Tuesday, December 25, 2012

0
Komen

AL- FATIHAH

...
25 dec 2012..4 : 53 ptg.
aku telah mendapat 1 berita buruk yang melibatkan kawan baik aku sendiri..
 
FAIZOL ASYRAF RAMLY, 20 tahun . 
dan aku mendapat berita yang arwah telah pergi 
buat selama lama nya. mula2 aku cume ingat kabar angin.
and aku double an triple compom psal perkara ni. 
semua pihak bg tao aku bende yang sama. sampai la kakak kepada arwah 
telah post wall di fb arwah. tanpe fikir panjang. aku terus cnct dgn kakak arwah dan berita 
yang aku dapat tu bukan la hanya kabar angin.
kemalangan berlaku di gebeng.
 

kereta satria berwarna silver telah di langgar dari belakang dengan sebuah lori.
 kali terakhir aku jmpe arwah pada 20 dec 2012.
seperti biasa. dye akan bawak aku pegi teluk cempedak untuk release 10sion dan 
cite masalah dgn dia smpai pagi.
bnde yang paling dye suke buat time kiteorg lepak TC is tanam kaki aku dalam pasir.
tapi malam yang aku jmpe dye tu. mcm2 dye minx dkt aku.
1) dye nak tgok aku kurus mcm dlu, (54 kg)
2) dye suro aku driving balik
3) dia nak jmpe ipin and angah.tapi dorng tade kat kuantan.
4) dye xnk lpas kan aku balik.

sebelum balik tu.. aku lapa and dye pown lapa. kiteorg pegi drive thru mcd TC. then mkn dalam kereta. bende terakhir dye mkn dgn aku. spicy chicken mc deluxe and air coke.

arwah memang sorang kawan yang baik and x penah lupe mmbe2 lame. 
dye salu cite kat aku kalau dye ade masalah ke. excident ke. semua dye cite.
bnde yang paling aku x leh lupe arwah cakap kat aku is " AKU NAK TRY KO, XP KO XNK PULAK "
dye suke begurau dgn aku ayat tu. 
perangai pelik yang arwah sendiri cakap kat aku , dye cakap skng dye cepat lapa walaupun 
dye baru lepas makan.

semoga arwah di tempatkan di golongan orang orang yang beriman dan beramal soleh. 
amin YA ALLAH.

babe, aku rindu kau. aku akan cube teruskan impian kau untuk tgok aku kurus.
aku akan jadikan laluan dari rumah aku. smpai ke TC, istana , mcd TC ,pasir pasir dari hujung ke hujung 
sebagai kenang terakhir bersama kau. aku akan tanam kaki aku sendiri dalam
pasir bile aku rindu dekat kau.aku akan ingat BULAN yang kau sangka matahari tu babe. 
aku akan ingat semua perkara tentang kau.aku akan ingat 5 julai 1992 and 25 dec 2012
smpai bile2 babe. aku akan ingat kali terakhir aku berjabak tangan dengan kau.
aku akan ingat pine strawberry. insyallah.

aku ingat lagi ko ade cakap. ko suro aku ingat code viber ko.
ko cakap kat aku. ko suro aku ingat takot ko lupe or hilang ingatan @ kau pegi dulu. 
tapi aku potong cakap ko time tu. sumpah aku tade terfikir smpai jadi cm ni.

tapi malam tu pelik. sbb time aku ajak kau balik. ko xnk balik sbb ko kate awal
lagi. lek lu.. ko kate xtao bile dpt lepak g ngn aku. 
tapi mlm tu. kau yg beria2 nak tanam kaki aku dalam pasir. tapi aku tolak. 
time nak balik tu, ko bawak kereta slow je..  
aku bawak ko naik bay route. tgok permandangan kuantan.
ko kate ko nak bawak aku lepak sane lagi.
mse aku da smpai rumah. ko tunggu smpai aku masuk rumah,
baru kau balik.

maaf sebab x sempat nak jumpa kau buat kali terakhir. semoga kau tenang disana kawan.
aku akan buat kenang persahabatan kite sebgai kenang paling indah dari kau.
 aku hanya mmpu sedekah kan al-fatihah dan surah yassin sebagai peneman kau disana.
semoga kau bahagia dan tenang di sana. 
AMIN !aku sayang kau kawan. 

ALFATIHAH :')

 
 

0 perucapan :):

Post a Comment

yang sudah tu sudah ;)

Credit by http://xeshaxessi.blogspot.com/