salji

Tuesday, January 24, 2012

0
Komen

picnik !

lame da aku x update blog ney.. kesian.. haha..aku bnyk bnde nk cite sebenanye.. xp disebabkan aku malas nk on blo0ger... so, aku xde la update.. klu nk ikot kan, hari2 ade je cite aku.. hahaha.. maklom la.. org kuat bebel cm ney la..kih3~ hmm.. kali ney aku nk cite psal picnik dlu la.. sbb BFE ( adam) aku da cite kat blog dye psal bnde ney. aku pown terase cm nk cite psal ney dlu.. cite yg da lpas yang laen, t aku update hari laen. oke. cerite nye bermula begini~~~
23 januari 2012, isnin. kiteorg BFE



(tasya, feyus ,ayin ,adam, munir)
 buat 1 plan g picnik... mule2 kiteorg plan nk g ulu yam je.. last2, tuka plan .. pegi hot spring kat sungkai, perak. haha.. kiteorg mmg cm ney. suke wat plan last minute. munir ikot pown last minute. 30min b4 gerak sungkai. sbb tu munir kne bwk moto sndri, sbb kete penoh.. then, kiteorg bajet gerak dr kl kol 12 cm slalu klu nk lepak. ending dye. kol 1.30 kot baru gerak... tyme kiteorg pegi ney, mmg bnyk sangat sangat sangat dugaan.. ayin suka lalu dalam mse nk otw g sungkai.. sbb bole relax2 skit.. tgok2 tempat orang..amek angin.. xp mkn mase sikit la.. sbb jalan dalam kan.. oke. mase da otw tuh... kiteorg bajet smpai sane kol 3.. oke.. mmg da bajet habis da.. ending dye.. kiteorg smpai kol 4.. sbb jalan jem gile nk mampos  =.=' sedih je... kiteorg ingt klu smpai kol 3 nk g mkn2 dlu kat tanjung malim.. then bru gerak sungkai.. xp x sempat.. bajet timing lari.. tepakse la beli KEPCI drive thru.. mkn dalam kete jee..  :( hahaha.. xp x mkn pown dalam kete.. kiteorg simpan mkn kat sungkai. haha.. yang best nye. mse kiteorg gerak sungkai. raye cine... mmg bnyk gile la polis.. dr kl.. smpai la sungkai.. mmg bnyk gile polis. haish~ ape la.. =.='  mase otw nk g bli mkn.. ayin terlangga cm double line tao.. then, kebetulan kat tmpat yg ayin langga double line tuh. ade polis.. xpasal2 kne tahan kat depan.. kiteorg mengelabah tarik seat belt. depan blakng pkai.. aku dok blakang & tengah.. tepakse pkai seat belt atas (myvi lagi best ) . tecekik lehir aku =.='. hahaha..da dapat ampow di hari raya ! yeay !
 xpasal pasal dapat angpow  :'(  aptb adoi~! pastu pastu.. cerite psal munir plak.. dye da la bawak moto.. asyk kne hujan je.. sian dye.. adoi.. mmg dugaan.. da la kne hujan.. then sempat kering.. then basah balek.. then kering balek.. aish ! k k.. pas da hujan panas angin ribut sume.. smpai la kiteorg kat hot spring~ smpai2 sane.. teros beli tiket.. then, g tuka baju.. teros terbang masok air.. hahah.. mase mandi tuh. pemandangan memang  "sangatindah ".. hahaha.. cuci2 mate skali la.. hahah. then, yg best nye.. kiteorg maen gelongso besa.. naek ber 6.. mase da landing tuh.. masing2 terhempap kepale masing2.. umi hempap adam.. aku hempap munir.. kesian dorg.. da la kecik. kne hempat ngn kiteorg yg saiz double.. hahaha.. kesian kesian kesian.. then, pas mnd kat air gunung. kiteorg g rendam kaki kat air panas.. rendam2 badan dalam air panas dlu.. smpai la kol 7.then, kol 7 cm da nk ttop au tempat kolam air gunung.. then.kiteorg lari g air panas balek. haha.. sbb tempat air panas ttop lmbt. then, kiteorg g bilas badan nk balek... kiteorg gerak dr sane kol 7.30... bajet nk g mkn kat I <3 u corner.. xp x sempat.. sedih je.. then, teros balek kl.. mase otw balek kl.. minyak moto munir plak da nk habis.. kiteorg bnti tepi highway, bincang ape sume.. tetibe ! moto munir x bole nk strt.. stuck kat situ plak.. lame r gak.. 45 min cm tu gak r.. AND time tu aku 1st time ada dlm situasi tuh.. hahaha.. pengalaman! and time tuh aku 1st time try tahan moto2 yang lalu untuk minx tolong tunda moto munir.. setelah mencuba mencuba dan mencuba.. ade la 1 moto ney benti.. alhamdulillah..then , org tuh tolong tunda smpai behrang~ kat situ la kiteorg cari petrol pam~ pas da sttel sume.. kiteorg teros gerak balek kl.. mase da nk smpai rawang.. minyak kete plak tinggal 2 batang... aish.. masing2 da susah hati, takot x smpai.. sbb da lpas 2 R&R xde petrol pam.. ending dye.. jmpe petrol pam kat rawang selatan kot.. entah la.. x ingt..selamat.. strt dr situ, munir teros gerak balek kajang.. kiteorg balek kl.. kiteorg smpai kl kol 11.30 cm tuh.. itu la cerite aku kali ney.. esok ke luse ke, aku update psal laen plak.. oke? c ya  :))


0 perucapan :):

Post a Comment

yang sudah tu sudah ;)

Credit by http://xeshaxessi.blogspot.com/